Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Advanced search

4 239 Posts in 1 009 Topics- by 1 096 Members - Latest Member: aflcentrifugalfan

29 May 2017, 07:43
Select Language English | Russian ru | German
Main PageIRC Client KVIrc forumDeutsches ForumSkriptingDaten an den Server schicken
Pages: [1]
Print
Author Topic: Daten an den Server schicken  (Read 30834 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Megabyte
Новичок
*

View Profile
« on: 22 February 2009, 23:20 »

Hallo,

ich habe das Tutorial gelesen. (Gute Arbeit) Leider sind dort immer nur aktionen am Lokalen PC vorgekommen. Ich möchte per Befehl eine Kette an den IRC Server senden. (Beim Login) Leider habe ich darüber nichts finden können. Die Ausgaben bei mir im Fenster kommen an aber diese werden nicht an der Server übermittelt.

Für einen Tipp wäre ich sehr Dankbar.

Gruß
Alex
Maximusya
Глобальный модератор

View Profile
« Reply #1 on: 23 February 2009, 01:01 »

I could hardly understand Deutch, so if you write the above in english (or even russian), more people here could help you.
(And google translate was not of great help)
Megabyte
Новичок
*

View Profile
« Reply #2 on: 23 February 2009, 11:59 »

Hi,

okey i'll try it.
I have look in the Tutorial (ger) and tried a lot, but it took no success. I need a "script" to send something to the Chat Server. If i am using the echo command the text ist only shown at the local system. I would like to send commands at the startup to the server.

thx for helping

alex
Maximusya
Глобальный модератор

View Profile
« Reply #3 on: 23 February 2009, 13:22 »

See help on command raw.
But in general, every command that is not recognized as a KVIrc command is sent to server "as is".
TheXception
KVIrc Team Member

View Profile
« Reply #4 on: 23 February 2009, 22:51 »

Hallo,
wie schon erwähnt kannst du den "raw" Befehl verwenden um direkt an den Server zu senden.
Falls du Nachrichten z.B. an einen Nick oder an einen Channel senden willst, kannst du das mit "msg" tun.
Ebenso ist es möglich "say" zu verwenden, dass das aktuelle Fenster/den aktuellen Context unabhängig ob Channel oder Nick verwendet.
Zu "say" ist aber noch zu sagen das der "OnTextInput"-Event-Handler auch noch ausgeführt wird.

TheXception
Pages: [1]
Print
Jump to:  

Theme orange-lt created by panic