Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Advanced search

9 768 Posts in 5 242 Topics- by 1 216 Members - Latest Member: santini862

22 April 2019, 22:14
Select Language English | Russian ru | German
Main PageIRC Client KVIrc forumGeneralAnnouncementsgget om Fuji
Pages: [1]
Print
Author Topic: gget om Fuji  (Read 57 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Labi1995
Старожил

View Profile Email
« on: 14 February 2019, 09:30 »

Jag misst?nker att det ?r tveksamt att du kommer att se ordet minimalistiskt parat med Gel Lyte33 (precis som Brooks undvikit termen i samband med sin rena serie) och i en post som introducerar skogen skriver Running Warehouse bloggen att "Enligt Nike Air Vapormax Donne Asics, denna sko byggdes p? en plattform med en 6mm hak-till-tapp droppe f?r att minska vikten, f?r att inte uppmuntra en Nike Air Force 1 Femme mittfotstrejk. "
Min ta? L?gdroppe, l?tta skor som Brooks Pure serien och Saucony Kinvara / Mirage har gjort s? bra att Asics inte kunde hj?lpa men hoppa in p? marknaden. Det ?r bra aff?rer. I sj?lva verket, som jag skrev ig?r, ?r Nike Free Run + ett av de 5 mest popul?ra sportskor av n?gon sort i USA just nu - det kan f?rklara den ganska sl?ende likheten i ensam utseende mellan Gel Lyte33 och Free (se nedan ): F?rutom att ge Asics resonemang f?r att s?nka h?len p? den h?r skogen inneh?ll RW-blogginl?gget ?ven en ganska underh?llande beskrivning av Asics FAST teknik (en l?sare pekade ut det h?r till mig ig?r). Akronym st?r f?r fj?dervikt Asics Speed ??Technology. Och precis vad ?r den h?r tekniken? Enligt Nike Air VaporMax Hombre RW-blogginl?gget ing?r "avl?gsnande av h?lr?knaren och ovan n?mnda l?gre offset". P? den enda andra platsen p? n?tet som jag kunde hitta information om denna sko, ger Feet Elite f?ljande beskrivning av F.A.S.T. teknik i Lyte33 (jag har ingen aning om detta ?r material som tillhandah?lls av Asics eller text skrivet av Feet Elite - notera att det ska l?sa att skon s?nker h?len med 6mm, inte h?jer den): "Asics GEL-Lyte33 skor ?r byggda f?r hastighet. De anst?ller flera av Asics Speed ??Technologies, inklusive: F.A.S.T. Drop, F.A.S.T. Sole, F.A.S.T. Heel och F.A.S.T. Rida. Dropen h?jer h?len 6mm f?r att uppmuntra en midfoot eller f?rfoot stride f?r snabbare springning medan Sole ger ett minimalt yttersula material placerat i h?ga slipande omr?den. Heel sysslar med en l?tt konstruktion f?r att bekv?mt krama foten och minimera Adidas Deerupt Damskie strukturvikt, medan Ride ?kar lyh?rdheten och f?rb?ttrar ritten fr?n kontakt till t?-off. "S? ny teknik best?r nu av att ta bort gammal teknik eller fr?nvaro av teknologi. F?rlora h?lr?knaren, f?rlora ytters?lmaterialet, f?rlora 4-6mm material under h?len, etc. Intressant. Jag antar att det ?r sv?rt att entusiastiskt fr?mja funktioner hos en sko som representerar borttagning av saker som finns p? de flesta av dina andra skor, men att ringa sin fr?nvaro "teknik" ?r lite mycket. Det verkar som om en enklare och mer framst?ende marknadsf?ringsmetod skulle vara att helt enkelt s?ga att olika l?pare som olika saker, och den h?r skoen ger alternativ till dem som vill ha en mer avskalad (minimalistisk) sko.
Gel Lyte33 ?r inte den enda l?ga Nike Air Max 2017 Femme droppe, l?tta skor p? v?g fr?n Asics. De svarar p? populariteten hos den l?tta kategorin bland Nike Air Max 90 Donne sp?rl?pare genom att sl?ppa Gel-Fuji Racer och 8,7 oz sp?rsko med en rockplatta och en 6 mm offset. F?r mer information om Gel Fuji-Racer, kolla in det h?r blogginl?gget om Fuji Racer ?ver p? Running Warehouse.Anyway, nitpicking ?t sidan ?r det bra att se ett annat f?retag l?gga till mer m?ngfacetterade skor p? marknaden, ?ven om de var l?ngsamma anl?nder och verkar vara fumbling lite med deras marknadsf?ring tillv?gag?ngss?tt. Om Gel Lyte33 k?nns n?got som Nike Free, ?r jag s?ker p? att den h?r skon kommer att fungera bra och den positiva f?rs?ljningen forts?tter att diversifiera den l?pande skoparknaden som f?r n?rvarande ?r ig?ng.S? m?ngden d?mpning i de tv? skorna ?r inte relevant ? ASICS Piranha ?r mycket mindre vadderad j?mf?rt med Nike Air Max 270 Donne Frees (typ av skum som anv?nds). Detta ?r viktigt eftersom skummet absorberar lite av den energi Nike Air Max 90 Femme som marken s?nder tillbaka till dig. Mindre energi absorberas inneb?r att din kropp m?ste absorbera resten, vilken f?r dig absorberas av skenorna. Med detta sagt, flexibilitet spelar en roll, det ?r bara att d?mpning spelar en mycket st?rre roll (jag tror inte, har inte testat detta p? n?got s?tt, bara till?mpar kunskaper jag har l?rt mig av mekaniska egenskaper av material).
Pages: [1]
Print
Jump to:  

Theme orange-lt created by panic